de Ana Blandiana
Nu te speria de gesturile mele,
Tu cel care mă vezi,
Oricât de aprigă mi-ar fi mişcarea.
Fii înţelept şi bucură-te.
Eu sunt asemenea elicei avionului,
Neputincioasă până-i poţi vedea rotirea -
Ucigător este doar locul paşnic unde
Elicea avionului se-nvârte invizibilă.
Tu teme-te numai de spaţiu-n care
Îţi pare cum că nu exist, şi plângi
Numai în vântul transparent care m-ascunde.
marți, 10 februarie 2009
Ganduri...intelepte
"Fiecare om ar trebui ca macar o data pe zi sa asculte un cantec, sa citeasca o poezie buna, sa vada un tablou frumos si, daca este posibil, sa spuna cateva cuvinte bine gandite." (Johann von Goethe)
"Ceea ce puteti face sau visati ca puteti face...incercati chiar acum. Indrazneala are geniu, putere si magie." (Johann von Goethe)
"Nu poti invata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa se descopere." (Galileo Galilei)
"Ceea ce puteti face sau visati ca puteti face...incercati chiar acum. Indrazneala are geniu, putere si magie." (Johann von Goethe)
"Nu poti invata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa se descopere." (Galileo Galilei)
Bilantul responsabilitatii sociale pe anul 2008
Chiar daca acest blog are foarte putine legaturi, daca nu chiar deloc, cu problemele legate de protejarea mediului inconjurator, si asta nu pentru ca nu as fi o persoana careia sa nu ii pase de natura, ba din contra, as putea spune, m-am hotarat sa raspund invitatiei lansate de site-ul http://www.responsabilitateasociala.ro/ via www.maimultverde.ro. Cu alte cuvinte, care este parerea mea referitoare la responsabilitatea sociala pe 2008, in urma intrebarilor propuse ? Iat-o:
1. Care sunt primele trei companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru implicarea in societate si de ce ?
Intr-o enumerare randomizata, le-as desemna pe: Ursus Breweries - pentru campania de ecologizare a unor perimetre din Delta Dunarii (zona care ar trebui mult mai atent monitorizata, privind prevenirea turismului necontrolat care ar putea genera o presiune mare asupra mediului deltaic, largirea perimetrelor ariilor protejate existente, dar si a acelor arii cu destinatie de cercetare stiintifica, cu atat mai mult cu cat aceasta delta reprezinta o zona umeda de importanta mondiala (sit Ramsar), declarata Rezervatie a Biosferei (in programul UNESCO) si trecuta ca atare in Patrimoniul Natural Mondial ); UniCredit Tiriac Bank - pentru programul de impadurire din Parcul National Piatra Craiului si, nu in ultimul rand, Orange Romania - pentru conservarea biodiversitatii din SE - Transilvaniei si a promovarii unui turism "prietenos" cu natura.
2. In ce masura companiile din Romania au raspuns asteptarilor tale privind implicarea lor in societate ? (ce au facut bine, cu ce au gresit si ce ar trebui sa faca)
Referindu-ma strict doar la domeniul mediu (pentru ca si enumerarea mea a fost "tintita" in acest sens), din pacate, companiile din Romania puteau sa realizeze mult mai mult. Este adevarat, s-au facut progrese importante, dar nu suficiente, prin reimpadurirea unor zone defrisate ori atinse de fenomenul desertificarii, prin ecologizarea unor zone, prin diverse campanii de promovare a unui mediu curat etc. Ma tem insa ca toate aceste initiative au fost prea putin percepute de societate, fiind mai mult un exercitiu de imagine a multora dintre companii. Pentru promovarea unor programe de mediu cu impact mai larg in societate cred ca ar trebui ca "lantul trofic" reprezentat de companii-societate-stat sa fie mult mai flexibil in domeniul mediului. Adica, sa functioneze. Cum ? Prin existenta unor "facilitati" fiscale de mediu (in concordanta cu legislatia U.E. in materie), prin extinderea parteneriatelor dintre companii si organizatiile de mediu, prin promovarea proiectelor de mediu realizate si de catre persoane fizice, si nu doar de ONG-uri [si aici ma gandesc si la realizarea unor emisiuni media (radio, TV) in care partenere-financiar sa fie chiar companiile], prin imbunatatirea legislatiei de mediu privind responsabilizarea cetateanului - problema care revine statului, prin realizarea unui sistem integrat de management, mai eficient, in colectarea selectiva a deseurilor la nivelul localitatilor (cu implicarea tuturor partenerilor sociali). Si exemplele ar putea continua...
3. Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in anul 2009 ? (cu referire la cauzele pe care ar trebui sa le sustina, la modul in care ar trebui sa o faca si cum ar trebui sa comunice acest lucru)
Cred ca o parte din raspunsurile la aceasta intrebare se regasesc putin mai sus. Pe langa acestea, sper sa se realizeze proiecte pe termene mai lungi, cu idei bine tintite si cu o publicitate mai "percutanta" in societate. Si nu fac referire aici doar la protejarea mediului, insa cred ca totul tine de acesta. Suntem oameni, vietuim pe acest Pamant si merita, nu numai pentru noi, dar mai ales pentru generatiile care vor veni dupa noi, sa-l mentinem in viata. In rezumat, fie spus, manageri de programe mai inventivi, mai creativi, resurse financiare si de publicitate alocate cu mai multa inteligenta (deh...perioada de recesiune) si mai multa....ACTION.
4. Cum crezi ca le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, si in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2009 ? (in contextul crizei economice, ne intereseaza daca tu personal esti dispus sa recompensezi sau sa sanctionezi companiile care se implica, respectiv nu se implica in rezolvarea problemelor sociale pe care le va avea de infruntat Romania in 2009)
Personal, propunandu-le un proiect la care am lucrat foarte mult (a fost pus pe hartie, inca din 2004) si care, din nefericire, nu si-a gasit inca concretizarea, cu toate ca este destinat societatii si priveste protectia mediului ambiant. Asta poate si datorita faptului ca n-am avut in spate forta unui ONG.
Toate cele bune,
aleaN
1. Care sunt primele trei companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru implicarea in societate si de ce ?
Intr-o enumerare randomizata, le-as desemna pe: Ursus Breweries - pentru campania de ecologizare a unor perimetre din Delta Dunarii (zona care ar trebui mult mai atent monitorizata, privind prevenirea turismului necontrolat care ar putea genera o presiune mare asupra mediului deltaic, largirea perimetrelor ariilor protejate existente, dar si a acelor arii cu destinatie de cercetare stiintifica, cu atat mai mult cu cat aceasta delta reprezinta o zona umeda de importanta mondiala (sit Ramsar), declarata Rezervatie a Biosferei (in programul UNESCO) si trecuta ca atare in Patrimoniul Natural Mondial ); UniCredit Tiriac Bank - pentru programul de impadurire din Parcul National Piatra Craiului si, nu in ultimul rand, Orange Romania - pentru conservarea biodiversitatii din SE - Transilvaniei si a promovarii unui turism "prietenos" cu natura.
2. In ce masura companiile din Romania au raspuns asteptarilor tale privind implicarea lor in societate ? (ce au facut bine, cu ce au gresit si ce ar trebui sa faca)
Referindu-ma strict doar la domeniul mediu (pentru ca si enumerarea mea a fost "tintita" in acest sens), din pacate, companiile din Romania puteau sa realizeze mult mai mult. Este adevarat, s-au facut progrese importante, dar nu suficiente, prin reimpadurirea unor zone defrisate ori atinse de fenomenul desertificarii, prin ecologizarea unor zone, prin diverse campanii de promovare a unui mediu curat etc. Ma tem insa ca toate aceste initiative au fost prea putin percepute de societate, fiind mai mult un exercitiu de imagine a multora dintre companii. Pentru promovarea unor programe de mediu cu impact mai larg in societate cred ca ar trebui ca "lantul trofic" reprezentat de companii-societate-stat sa fie mult mai flexibil in domeniul mediului. Adica, sa functioneze. Cum ? Prin existenta unor "facilitati" fiscale de mediu (in concordanta cu legislatia U.E. in materie), prin extinderea parteneriatelor dintre companii si organizatiile de mediu, prin promovarea proiectelor de mediu realizate si de catre persoane fizice, si nu doar de ONG-uri [si aici ma gandesc si la realizarea unor emisiuni media (radio, TV) in care partenere-financiar sa fie chiar companiile], prin imbunatatirea legislatiei de mediu privind responsabilizarea cetateanului - problema care revine statului, prin realizarea unui sistem integrat de management, mai eficient, in colectarea selectiva a deseurilor la nivelul localitatilor (cu implicarea tuturor partenerilor sociali). Si exemplele ar putea continua...
3. Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in anul 2009 ? (cu referire la cauzele pe care ar trebui sa le sustina, la modul in care ar trebui sa o faca si cum ar trebui sa comunice acest lucru)
Cred ca o parte din raspunsurile la aceasta intrebare se regasesc putin mai sus. Pe langa acestea, sper sa se realizeze proiecte pe termene mai lungi, cu idei bine tintite si cu o publicitate mai "percutanta" in societate. Si nu fac referire aici doar la protejarea mediului, insa cred ca totul tine de acesta. Suntem oameni, vietuim pe acest Pamant si merita, nu numai pentru noi, dar mai ales pentru generatiile care vor veni dupa noi, sa-l mentinem in viata. In rezumat, fie spus, manageri de programe mai inventivi, mai creativi, resurse financiare si de publicitate alocate cu mai multa inteligenta (deh...perioada de recesiune) si mai multa....ACTION.
4. Cum crezi ca le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, si in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2009 ? (in contextul crizei economice, ne intereseaza daca tu personal esti dispus sa recompensezi sau sa sanctionezi companiile care se implica, respectiv nu se implica in rezolvarea problemelor sociale pe care le va avea de infruntat Romania in 2009)
Personal, propunandu-le un proiect la care am lucrat foarte mult (a fost pus pe hartie, inca din 2004) si care, din nefericire, nu si-a gasit inca concretizarea, cu toate ca este destinat societatii si priveste protectia mediului ambiant. Asta poate si datorita faptului ca n-am avut in spate forta unui ONG.
Toate cele bune,
aleaN
Abonați-vă la:
Postări (Atom)